ЗВІТ про проведення навчально-методичного семінару на тему "Фахово-орієнтовані дисципліни: досвід та перспективи викладання"

21 березня 2019 р. кафедрою туризму проведено навчально-методичний семінар "Фахово-орієнтовані дисципліни: досвід та перспективи викладання", в якому взяли участь усі науково-педагогічні працівники кафедри. Було представлено такі доповіді:

Доповідачі

Тема доповіді

  1.  

Бабушко С. Р., зав. кафедри, д. пед. наук

Розвиток медіа компетентності здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 242 Туризм.

  1.  

Попович С. І.

канд. іст. наук, доцент

Інноваційні методи викладання дисципліни туристичне краєзнавство.

  1.  

Антонишин А. п.

канд. іст. наук, доцент

Туристично-краєзнавчі експедиції зі студентами спеціальності 242 Туризм

  1.  

Рекун Н. М.

канд. пед. наук,

ст. викладач

Базові принципи розробки спецкурсу з іноземної мови для сфери туризму 

  1.  

Опанасюк Н. А.,

канд. юр. наук, доцент

Новітні форми викладання навчальної дисципліни "Основи туристичного права України" у закладах вищої освіти

  1.  

Приймаченко Н. С., канд. геогр. наук,

ст. викладач

Розвиток професійних компетентностей майбутніх фахівців у сфері туризму з використанням профільних дисциплін

  1.  

Фастовець О. О., канд. пед. наук, доцент

Інновації у викладанні фахово-орієнтованих дисциплін для здобувачів рівня бакалавр за спеціальністю 242 Туризм.

  1.  

Ковешніков В. С., канд. ек. наук, доцент

Специфіка викладання туристознавчих дисциплін на другому (магістерському) рівні вищої освіти

  1.  

Галицька М. М., канд. пед. наук, доцент

Педагогічні умови формування у майбутніх фахівців сфери туризму готовності до іншомовної комунікації

  1.  

Сокур І. О.,

канд. філол. наук, ст. викладач

Інтерактивні ігри у розвиток іншомовної компетентності майбутніх фахівців сфери туризму

  1.  

Забалдіна Ю. Б., канд. ек. наук, доцент

Викладання курсу "Управління туристичними дестинаціями" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти.

  1.  

Шинкарьов А. О.,

ст. викладач

Інноваційні технології викладання економічних дисциплін для майбутніх фахівців сфери туризму.

  1.  

Безносюк О. І., викладач

Впровадження проектної діяльності в навчальній дисципліні туристичного спрямування

 

Тема семінару є надзвичайно важливою та актуальною, оскільки викладання фахово-орієнтованих дисциплін формує професійний рівень фахівців спеціальності 242 Туризм. У цьому контексті вкрай промисловості для вітчизняних ЗВО, що містить підготовку кадрів для сфери туризму, є завдання запровадження інноваційних методик викладання фахово-орієнтованих дисциплін.

 

зав. кафедри туризму С. Р. Бабушко

 

Звіт про проведення підсумкової конференції за результатами виконання науково-дослідних робіт Науково-дослідного інституту Національного університету фізичного виховання і спорту України за кошти державного бюджету МОН України у 2016 році.

9 березня 2017 року на базі Науково-дослідного інституту Національного університету фізичного виховання і спорту України відбулась Підсумкова конференція за результатами виконання науково-дослідних робіт Науково-дослідного інституту Національного університету фізичного виховання і спорту України за кошти державного бюджету МОН України у 2016 році.

На конференції прийняли участь виконавці 8 тем, з яких – 3 завершені у 2016 році, 5 перехідні (фундаментальні та прикладні).

З доповідями виступили:

Болобан В.М. «Сучасне уявлення і перспективи розвитку методології навчання спортивним вправам»;

Радченко Л.О. «Форми та напрями реалізації олімпійської освіти у вищих навчальних закладах України»;

Лисенко О.М. «Критерії оцінки функціонального потенціалу спортсменів високого класу»;

Гуніна Л.М. «Сучасні кардіопротектори та їх вплив на серцево-судинну систему представників циклічних видів спорту»;

Кропивницька Т.А. «Сучасні тенденції неолімпійського спорту та їх вплив на розвиток ігрових командних видів»;

Гамалій В.В. «Технічна підготовка кваліфікованих спортсменів на основі раціоналізації техніки виконання змагальних вправ»;

Павленко Ю.О. «Підсумки Ігор ХХХІ Олімпіади в Ріо-де-Жанейро та перспективи підготовки спортсменів України у новому олімпійському циклі»;

Федорчук С.В.«Характер реакції на рухомий об’єкт у спортсменів високої кваліфікації у зв’язку із рівнем психоемоційного напруження»;

Козлова О.К. «Система олімпійської підготовки спортсменів на етапі максимальної реалізації індивідуальних можливостей»;

Колосова О.В. «Вплив м’язового стомлення на стан сегментарного рефлекторного апарату у людей з різним рівнем адаптації до фізичного навантаження»;

Халявка Т.О. «Електронейроміографічна характеристика спортсменів-початківців, які займаються тріатлоном»;

Вінничук Ю.Д. «Зміни обміну заліза під впливом змагальних навантажень у гімнасток»;

Очеретько Б.Є. «Особливості прояву функціональних можливостей кваліфікованих веслувальників-академістів та паравеслувальників»;

Шинкарук О.А. «Технологія відбору початківців у різних видах спорту».

 

Звіт про проведення Науково-практичної конференції студентів факультету спорту та менеджменту «Олімпійський спорт та освіта»

     З метою пошуку обдарованої студентської молоді та створення умов для її творчого зростання, активізації науково-дослідної роботи студентів, 5 квітня 2018 року відбулася науково-практична конференція студентів факультету спорту та менеджменту «Олімпійський спорт та освіта».

     Конференція традиційно пройшла під патронатом Олімпійської академії України.

     Враховуючи особливості  та умови проведення науково-практичної конференції було прийнято рішення залучити до участі у конференції студентів 2 - 4 курсів та студентів 1 курсу магістратури факультету, по 2 учасники від кожної кафедри. Також було розроблено критерії оцінювання доповіді кожного з учасників та сформовано журі у складі:

  • керівник студентського наукового товариства НУФВСУ  Нагорна В.О.
  • професор кафедри спортивних єдиноборств та силових видів спорту Олешко В.Г.
  • доцент кафедри менеджменту і економіки спорту Ярмолюк О.В.
  • професор кафедри історії та теорії олімпійського спорту Козлова О.К.
  • старший викладач кафедри біомеханіки та спортивної метрології Юрченко О.А.
  • старший викладач кафедри водних видів спорту Очеретько Б.Є.
  • викладач кафедри легкої атлетики, зимових видів та велосипедного спорту Беца Н.М.

     Безпосередньо у роботі науково-практичної конференції взяли участь 12 доповідачів.

    Члени журі дали високу оцінку доповідям учасників. Слід зазначити, що усі доповіді викликали у присутніх та членів журі зацікавленість, що призвело до великої кількості запитань до доповідачів. За результатами зведеної відомості оцінювання доповідей було визначено переможців науково-практичної конференції студентів факультету спорту та менеджменту.

     За підсумками конференції:

  • I місце посіла студентка - Пащенко А.А., група 42-ЛЗ1;
  • II місце вибороли студенти - Прокопенко А.О., група М2-БМ1 та  Стареправо М.Я., група 32-ЛЗ2;
  • III місце посіли студентки - Гречух О.М., група 42-ВВ1 та Барзюк О.А., група 42-ВВ2.

    Переможці та учасники конференції отримали подарунки від Олімпійської академії України.  

Звіт про проведення наукової конференції тренерського факультету

29-30 березня 2017 року відбулась Наукова конференція тренерського факультету. У конференції взяли участь науково-педагогічні працівники та студенти факультету.

29 березня з доповідями виступили 12 студентів 1-4 курсів. Зокрема, були відзначені доповіді студентів 4 курсу Книш О. (тема доповіді «Характеристика сучасних танців як виду спорту»); Прокопенко А. («Рівень розвитку координаційних здібностей у тенісистів 7-10 років»); Бекара С. («Перспективы применения бионических протезных систем в адаптивном спорте»); студентів 1 курсу Юрченко Ю., Максимова С. («Идеомоторная тренировка акробатов при обучении базовым элементам на этапе предварительной базовой подготовки»).

30 березня результати наукових досліджень представили науково-педагогічні працівники факультету. З доповідями виступили ст. викладач Голованова Н.Л. («Профессионально-прикладная физическая подготовка будущих специалистов швейного производства с использованием информационных технологий»), старший викладач Серебряков О.Ю. («Особливості змагальної діяльності воротаря у хокеї з шайбою»), викладачі Макарова О.В. («Реализация функций стоп в упражнениях художественной гимнастики на различных этапах многолетней подготовки»), Краснянський К.В. («Перспективи організації та проведення міжнародних комплексних змагань у неолімпійському спорті»), Іванов П.П. («Організаційно-методичні умови проведення змагань у професійному футболі в Україні»).

Дякуємо всім учасникам за активну та плодотворну роботу, бажаємо всім подальших успіхів у професійній діяльності.

 

Звіт про проведення науково-практичної конференції кафедри української та іноземних мов «Науково-методичне підґрунтя удосконалення системи навчання мов у вищому навчальному закладі спортивного профілю», яка відбулася 30 січня 2017 року

Звіт

 про проведення науково-практичної конференції кафедри української та іноземних мов «Науково-методичне підґрунтя удосконалення системи навчання мов у вищому навчальному закладі спортивного профілю»,

яка відбулася 30 січня 2017 року

Конференція відбулася в ауд. 2.319. У роботі конференції взяло участь 20 викладачів кафедри. У програмі було передбачено 6 доповідей викладачів.

Під час проведення конференції було висвітлено наступні актуальні питання щодо удосконалення системи навчання мов у вищому навчальному закладі спортивного профілю: сучасні методики викладання іноземних мов  у вищій школі України; виховання мультикультурності майбутніх фахівців туризму засобами іноземних мов; рання професіоналізація курсів іноземної мови для спеціальних цілей; розвиток комунікативних умінь студентів немовних ВНЗ: досвід англомовного діалогічного спілкування; складові іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців; діалогічність як комунікативна властивість наукових текстів.

Під час виступу, завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Кудря М.М. у своїй доповіді «Сучасні методики викладання іноземних мов  у вищій школі України» проаналізував сучасні тенденції розвитку методів викладання іноземних мов у вищій школі. Доповідач наголосив, що, використовуючи сучасні методики та методи, новітні освітні технології викладання іноземних мов у вищій школі, можна, інтегруючи їх у навчальний процес, більш ефективно вирішувати цілий ряд як дидактичних, так і соціокультурних задач на занятті: формувати навички читання; удосконалювати вміння аудіювання на основі автентичних текстів; удосконалювати вміння монологічного і діалогічного висловлення на основі проблемного обговорення представлених матеріалів; удосконалювати навички письмової мови, індивідуально або письмово складаючи відповіді партнерам, беручи участь у підготовці рефератів, творів, есе й інших епістолярних видів творчості; поповнювати свій словниковий запас, як активний, так і пасивний, лексикою сучасної іноземної мови; знайомитися з країнознавчими поняттями, що включають у себе мовний етикет, особливості мовної поведінки різних народів в умовах спілкування, особливості культури, традицій країни досліджуваної мови; формувати стійку мотивацію іншомовної діяльності студентів.

У своїй доповіді «Виховання мультикультурності майбутніх фахівців туризму засобами іноземних мов» доцент кафедри, доктор педагогічних наук Бабушко С.Р. проаналізувала терміни «мультикультурність», «полікультурність», «інтеркультурність» та «крос-культурність»; описала  засоби виховання мультикультурності на заняттях з англійської мови, а саме: читання автентичних матеріалів широкої тематики, «Календар подій» (Event Calendar, Current Events), який варто проводити на початку заняття у якості розминки (студенти по черзі готують коротке повідомлення про події у світі, які їх вразили, та розповідають про них), ігри. Описані у доповіді засоби виховання мультикультурності на заняттях з англійської мови є прикладами з власного досвіду автора і не вичерпують всієї повноти методичних прийомів, якими користуються викладачі іноземних мов. Вивчення іноземної мови за професійними спрямуванням може і повинно бути цікавим, веселим, пізнавальним, розвивальним.

Зацікавленість викликала доповідь старшого викладача, кандидата педагогічних наук Рекун Н.М. «Рання професіоналізація курсів іноземної мови для спеціальних цілей». Доповідь була присвячена проблемі так званої ранньої професіоналізації спецкурсів іноземної мови. Доповідач наголосила, що за умови правильної методичної організації рання професіоналізація курсів іноземної мови для спеціальних цілей виступає важливим чинником при формуванні як іншомовної комунікативної, так і загальної професійної компетенції майбутніх фахівців.

Досвід англомовного діалогічного спілкування для розвитку комунікативних умінь студентів немовних ВНЗ було висвітлено у доповіді старшого викладача, кандидата філологічних наук Лук’янець Т.Г. Зацікавленість поняттям діалогу у її розвідці була зумовлена практичною необхідністю створення навчально-методичних матеріалів для студентів немовних ВНЗ, які вивчають англійську мову. Відтак, доповідач розглядає діалог в методологічному ключі як засіб моделювання реального процесу комунікації на практичних заняттях, зважаючи на його особливу практичну цінність. Доповідач проаналізувала такі види діалогічної взаємодії, як діалог-розпитування, асоціативна бесіда та діалог-дискусія та зробила висновок, що діалог є ефективним засобом розвитку комунікативних  умінь студентів спонтанно реагувати та вміти підтримати бесіду не лише на побутові й навчальні, але й на професійні теми.

Доцент кафедри, кандидат педагогічних наук Галицька М.М. у доповіді «Складові іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців» проаналізувала та з’ясувала сутність понять: «компетентність», «компетенція», «комунікативна компетентність майбутніх фахівців сфери туризму», «іншомовна комунікативна компетенція майбутніх фахівців сфери туризму». Аналіз різних моделей іншомовної комунікативної компетенції фахівців, дозволив виділити наступні складові іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців сфери туризму: мовну, мовленнєву, соціокультурну та інтеркультурну. Означені у доповіді положення можуть бути визначальними для ефективної організації навчального процесу з іноземних мов для студентів, майбутніх фахівців сфери туризму.

Діалогічність як комунікативну властивість наукових текстів було висвітлено у доповіді старшого викладача, кандидата філологічних наук Сокур І.О., яка зосередила свою увагу на діалогічності як функціональній семантико-стилістичній властивості наукового тексту в цілому та відзначила, що всі мовні засоби і форми вираження діалогічності в науковому тексті є важливими і необхідними, оскільки забезпечують двосторонній зв’язок комунікативно-пізнавальної діяльності і допомагають читачеві адекватно інтерпретувати текст.

Отже, метою навчання іноземних мов у вищій школі на сучасному етапі є оволодіння студентами комунікативними компетенціями, що дозволять реалізувати їхні знання, уміння, навички для розв’язання конкретних комунікативних завдань у реальних життєвих ситуаціях.

Заступник зав. кафедри

з науково-дослідної роботи,

доцент кафедри, канд. пед. наук                                                   М.М. Галицька

Зав. кафедри,

доцент, канд. пед. наук                                                                        М.М. Кудря

Контакти

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-54-52

rectorat@uni-sport.edu.ua

Приймальна комісія

  вул. Фізкультури, 1, Київ, Україна, 03150 

 +38 (044) 287-04-91

pk@uni-sport.edu.ua

МОВА САЙТУ

© 2025 Національний університет фізичного виховання і спорту України